Επιστήμη και Τεχνολογία

H επίδραση των tablet στην προσχολική ηλικία
Πηγή: http://portal.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_kathworld_1_27/12/2013_533860
Σύμφωνα με έρευνα, το 15% των γονιών πρόκειται να αγοράσει ένα τάμπλετ στο παιδί τους αυτές τις μέρες… Ωστόσο, παιδίατροι και ψυχολόγοι υποστηρίζουν πως τα όποια οφέλη για τα παιδιά από τη χρήση των ταμπλετ δεν μπορούν ακόμη να τεκμηριωθούν επιστημονικά. Αντίθετα, υποστηρίζουν, αυτό που συνήθως παρατηρείται είναι πως το παιδί προσκολλάται στη συσκευή, με συνέπεια να ατονούν δραστηριότητες οι οποίες ενισχύουν τη νοητική ωρίμανση, όπως η αλληλεπίδραση με τους ενήλικους και το «κανονικό» παιχνίδι.

Ενδεικτικές είναι οι δηλώσεις στο Associated Press του Ελληνοαμερικανού Δημήτρη Χρηστάκη, γιατρού στο νοσοκομείο Παίδων του Seattle, ο οποίος υποστηρίζει πως το σημαντικότερο ερέθισμα για ένα παιδί προσχολικής ηλικίας είναι η συναναστροφή με τους γονείς του. Έτσι, ακόμη κι αν μέσω των εκπαιδευτικών παιχνιδιών οι ταμπλέτες έχουν όντως θετική επίδραση στους ανήλικους, αυτή εκμηδενίζεται όταν γίνεται εις βάρος της κοινωνικής αλληλεπίδρασης.

Γι? αυτό τον λόγο, η Aμερικανική Ακαδημία Παιδιατρικής έχει προτείνει ήδη από τον Νοέμβριο στους γονείς να αποφεύγουν κάθε χρήση ηλεκτρονικών συσκευών στα παιδιά έως 3 ετών και, για τα μεγαλύτερα, να περιορίζουν τη χρήση των tablet σε 2 ώρες την ημέρα. Ο παιδίατρος από το Seattle είναι πάντως πιο αυστηρός, υποστηρίζοντας πως μία ώρα την ημέρα είναι αρκετή.

Περιορισμένη χρήση συνιστά και η παιδοψυχολόγος Rahil Briggs από το Ιατρικό Κέντρο Montefiore στη Νέα Υόρκη η οποία, μιλώντας πάλι στο Associated Press, προσθέτει πως η πολύωρη προσκόλληση με την ταμπλέτα, κατά την προσχολική ηλικία, επιβραδύνει την ανάπτυξη των γλωσσικών δεξιοτήτων. Η Briggs συμπληρώνει πως και στη σχολική ηλικία το tablet μπορεί να έχει αρνητική επίπτωση, επιβραδύνοντας την ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων.